• Εισαγωγικό κείμενο: Στις 7 & 10 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν οι διαδικτυακές συναντήσεις Mentoring των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη δράση "Οι Δρόμοι του Νερού". Συζητήσαμε προτάσεις για την εφαρμογή δραστηριοτήτων Υπαίθριας Εκπαίδευσης στην τάξη τους. Η δράση υλοποιείται με τη χρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση

Mentoring Eκπαιδευτικών

Διαδικτυακέςεκπαιδευτικές  συναντήσεις

στο πλαίσιο της δράσης "Οι Δρόμοι του Νερού"

7 Απριλίου  2025, για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

10 Απριλίου 2025 για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

στο πλαίσιο της δράσης "Οι Δρόμοι του Νερού", που υλοποιείται με χρηματοδότηση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση

 mentoring_sessions.png

Μια σύντομη αναδρομή!

Τα συναρπαστικό ταξίδι μας με την εκπαιδευτική δράση "Οι Δρόμοι του Νερού" ξεκίνησε από τις αρχές του 2025. 

Η ιδέα και ο σχεδιασμός της δράσης έγιναν με τον συνεργαζόμενο φορέα "European Outdoor Education Hub" με εμπειρία στη μεθοδολογία της Υπαίθριας Εκπαίδευσης. Ο φορέας ανέλαβε την επιμέλεια και την υλοποίηση των ενεργειών που αφορούν την Α/θμια Εκπαίδευση. 

Αρχικά λοιπόν ξεκινήσαμε με τον σχεδιασμό όλων των επιμέρους ενεργειών της δράσης, τον σχεδιασμό των βιωματικών εργαστηρίων Υπαίθριας Εκπαίδευσης και τη γνωστοποίηση της δράσης σε σχολεία Α/θμιας & Δ/ θμιας Εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας. Οι επιμέρους ενέργειες της δράσης είναι:

  • επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • φιλοξενία στην τάξη τους του εργαστηρίου Υπαίθριας Εκπαίδευσης για την προστασία του νερού
  • συμμετοχή στην εκπαιδευτική συνάντηση Mentoring εκπαιδευτικών
  • υλοποίηση δραστηριότητας Υπαίθριας Εκπαίδευσης στο σχολείο τους

 

Α' φάση της δράσης - Σχολεία Α/θμιας Εκπαίδευσης

Το εισαγωγικό επιμορφωτικό σεμινάριο

Στη συνέχεια, στις 24 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήσαμε διαδικτυακά, σε συνεργασία με το European Outdoor Education Hub, το επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ενδιαφέρονταν να συμμετέχουν με το σχολείο τους σε όλες τις  επιμέρους ενέργειες της δράσης. Στο σεμινάριο συμμετείχαν 30 εκπαιδευτικοί από Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Οι επισκέψεις σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία

Δήλωσαν συμμετοχή τα σχολεία:

  • 2ο δημοτικό Σχολείο Ν. Καλλικράτειας Χαλκιδικής
  • 1ο Δημοτικό Σχολείο Τρίλοφου Θεσσαλονίκης
  • 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς
  • Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας
  • 8ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης
  • 6ο Πειραματικό Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου- Κορδελιού Θεσσαλονίκης
  • 1ο Νηπιαγωγείο Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής
  • Νηπιαγωγείο Ολύνθου Χαλκιδικής
  • 6ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης

Για τη συμμετοχή των σχολείων  λήφθηκε υπόψη η γειτνίαση με φυσικούς υδάτινους πόρους (θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, ρέμα).

Έτσι σχεδιάστηκαν τα θεματικά εργαστήρια: "Οι Δρόμοι της Θάλασσας", Οι Δρόμοι του Ποταμού", "Οι Δρόμοι της Λίμνης". 

Για το 6ο Διαπολιτισμικό Δ.Σχ. Ελευθερίου Κορδελιού και το 6ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου προγραμματίστηκαν επισκέψεις με τον συνεργαζόμενο φορέα Εργαστήρι Χωρίς Σύνορα, σύμφωνα με τη θεματολογία των εργαστηρίων: "Υδάτινος κύκλος και πηγές νερού", "Το νερό που χάνεται: χρήσεις, σπατάλη και εξοικονόμηση νερού" και "Ποιος ρυπαίνει το νερό; απειλές για τα υδάτινα οικοσυστήματα".

Μετά την επικοινωνία με τις σχολικές μονάδες οργανώθηκε το πρόγραμμα των επισκέψεων. Η αρχή έγινε με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Καλλικράτειας στις 10 Μαρτίου και οι επισκέψεις ολοκληρώθηκαν στις 28 Μαρτίου στο 2ο δημοτικό Σχολείο Πολίχνης.

Τα σχολεία επισκέφθηκε η εκπαιδευτική ομάδα του Εuropean Outodoor Education Hub.

 

Β' φάση - Γυμνάσια της Κεντρικής Μακεδονίας

Το εισαγωγικό επιμορφωτικό σεμινάριο

Στις 17 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήσαμε διαδικτυακά, σε  συνεργασία με την ΚοινΣΕΠ Εργαστήρι χωρίς συνόρα το επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ενδιάφερονταν να συμμετέχουν στη δράση καθώς και για εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονταν να γνωρίσουν τη μεθοδολογία της Υπαίθριας Εκπαίδευσης και τη συμβολή της στην ενίσχυση των πράσινων δεξιοτήτων. Συμμετείχαν 34 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων από όλη την Ελλάδα. 

Δήλωσαν συμμετοχή τα Γυμνάσια:

  • 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας Ημαθίας
  • 2ο Γυμνάσιο Σερρών
  • 5ο Γυμνάσιο Σερρών
  • Γυμνάσιο Κορινού Πιερίας
  • Γυμνάσιο Πετριάς Πέλλας
  • Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης

Τα σχολεία επισκέπτεται η εκπαιδευτική ομάδα του συνεργαζόμενο φορέα "Εργαστήρι Χωρίς Σύνορα", που έχει εμπείρια στον σχεδιασμό και την υλοποίηση περιβαλλοντικών εκπαιδευτικών δράσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων μέσω των εργαλείων της βιωματικής μάθησης. Η θεεματικές ενότητες των εργαστηρίων ήταν οι εξής:

  • "Υδάτινος κύκλος και πηγές νερού"
  • "Το νερό που χάνεται: χρήσεις, σπατάλη και εξοικονόμηση νερού"
  • "Ποιος ρυπαίνει το νερό; απειλές για τα υδάτινα οικοσυστήματα".

Οι δραστηριότητες των εργαστηρίων προσαρμόζονται στην ηλικιακή ομάδα των μαθητών/τριών καθώς και στο ειδικό ενδιαφέρον της τάξης για μία απο τις παραπάνω ενότητες. Η πρώτη μας επίσκεψη έγινε στις 26 Μαρτίου στο 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας και ο κύκλος θα κλείσει στις 20 Μαΐου στο Δημόσιο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. 

Το Mentoring των εκπαιδευτικών A/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Συνέχεια των εκπαιδευτικών επισκέψεων αποτελεί το Mentoring των εκπαιδευτικών και η συμβουλευτική υποστήριξη για την υλοποίηση δραστηριοτήτων Υπαίθριας Εκπαίδευσης με θέμα το νερό ως συνέχεια της δικής μας παρέμβασης και με στόχο τον θετικό αντίκτυπο της δράσης στις σχολικές κοινότητες.

Στις 7 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή συνάντηση με εκπαιδευτικούς των Γυμνασίων καθώς και με εκπαιδευτικούς του 6ου Διαπολιτισμικού Δ.Σχ. Ελευθερίου Κορδελιού και του 6ου νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου. Η συνάντηση διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον φορέα Εργαστήρι χωρίς Σύνορα που επιμελείται τα εργαστήρια στα Γυμνάσια. 

Στις 10 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης. Την επιμέλεια της συνάντησης είχε ο συνεργαζόμενος φορέας European Outdoor Education Hub που επιμελείται τα βιωματικά εργαστήρια στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία. 

 Στο πλαίσιο των συναντήσεων:

  • συζητήθηκαν οι εμπειρίες και οι εντυπώσεις από τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν ως τώρα στις σχολικές μονάδες,
  • έγινε μια ανασκόπηση για τους στόχους, τη μεθοδολογία και τις εφαρμογές της Υπαίθριας Εκπαίδευσης στο σχολείο,
  • παρουσιάστηκαν τα βήματα οργάνωσης δράσεων Υπαίθριας Εκπαίδευσης και παραδείγματα ως καλές πρακτικές,
  • συζητήθηκαν απορίες και δόθηκε ένα ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας δραστηριότητας Υπαίθριας Εκπαίδευσης μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς. 

Είμαστε ενθουσιασμένοι/ες με τη θετική ανατροφοδότηση που λάβαμε από όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς!

Ανυπομονούμε να δούμε το επόμενο διάστημα τις δημιουργικές τους ιδέες σε εφαρμογή!

 

Ευχαριστούμε από καρδιάς 

τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολικών μονάδων  και τους/τις εκπαιδευτικούς για αυτή τη συνεργασία. 

Πιστεύουμε πως με τους "Δρόμους του Νερού" χτίζουμε στέρεες γέφυρες για δημιουργικές συνέργειες στο μέλλον! 

 

👉Μάθετε περισσότερα για τη δράση "Οι Δρόμοι του Νερού" ΕΔΩ.